Co by doporučila lidem, kterým chybí možnost zajít si na divadelní představení improvizátorka a lektorka Barbara Herucová? A co po pracovní stránce chystá na příští měsíce? Čtěte v krátkém rozhovoru.

Jakou zkušeností byly poslední měsíce pro vás jako improvizátorku?

Improvizace je pro mě o bytí v přítomném okamžiku, ať už na jevišti nebo na lekcích, kde ji učím. Ani jedno v současné situaci není možné. Improvizace je také o přijímání toho, co je. Hraju s tím, co mám. A tohle je teď to, co máme, tak se snažím experimentovat a nacházet naplnění a hravost mimo jeviště.

Co naopak chystáte po pracovní stránce na měsíce příští?

Nedávno jsem se přidala k projektu Deep Forest Brno/Berlín, ve kterém zkoumáme, jak komunikovat změnu klimatu v městském prostředí pomocí uměleckých prostředků. Připravuji sérii audiolekcí improvizace. Dokončuji městskou hru, plánuji letní workshopy a chystám i on-line kurz o klimaticky motivovaných příbězích. A s příběhy je spojený i nový mail artový projekt.

Co byste doporučila lidem, kterým chybí možnost zajít si na divadelní představení?

Hlavně bych jim vzkázala, že jim rozumím. Taky mi divadlo chybí. Zdá se mi prospěšné připustit si a prožít emoce, které v nás tato situace vyvolává, a pak se posunout dál. Jaké naše potřeby divadelní představení naplňují? Pro mě je to potřeba krásy, sounáležitosti a inspirace. Když vím, jaké potřeby si takto naplnit nemůžu, můžu vymyslet jiné strategie jak na ně. Potřebu krásy naplní pobyt v přírodě. Potřebu sounáležitosti komunikace s blízkými. Potřebu inspirace třeba kniha nebo podcast. Také si ráda pustím live stream divadelních počinů, které jsou teď k dispozici.

Převzato z časopisu KAM v Brně shop.pocketmedia.cz/predplatne

Zkušenosti z improvizačního divadla v politice využívám neustále, říká hejtman Jan Grolich

Rok je ve funkci hejtmana Jihomoravského kraje. Předtím deset let působil coby starosta obce Velatice kousek od Brna. Jaký byl přechod z komunální politiky do krajské? Proč se na jižní Moravě líbí filmařům i turistům? A jak kraj pomůže strádajícím pořadatelům kulturních akcí? S Janem Grolichem jsme se bavili o kultuře, gastronomii i setkání s papežem.

Základem je otevřená mysl, nechci být stará konzerva, říká ředitel Muzea města Brna Zbyněk Šolc

Vzniknou za vilou Tugendhat nové Lužánky? Povede na Špilberk lanovka? A jak přiblížit instituci, jako je Muzeum města Brna, mladé generaci? S jeho ředitelem Zbyňkem Šolcem jsme si povídali o Brně, umění, architektuře i plánech do budoucna.

Na Brně mě baví, že je multižánrové, říká Hana Holišová

Jaký byl podzimní návrat na divadelní prkna? Jak se pěti hercům zkouší dvě role? A je těžší lidi rozesmát, nebo dojmout? S herečkou a zpěvačkou Hanou Holišovou jsme si povídali o muzikálu Pretty Woman, vystupování s big bandem i metalovou kapelou, o hledání rovnováhy… a samozřejmě o Brně!

Do Prahy se jeďte podívat, do Brna bydlet, říká nadšený učitel angličtiny Broňa

Každý se může naučit anglicky. Alespoň podle Bronislava Sobotky, nadšeného učitele angličtiny z Brna. Broňu znáte z jeho oblíbeného YouTube kanálu, v srpnu vyšla jeho kniha Zamilujte se do angličtiny. Jak se z „trouby na jazyky“ stane učitel na letní škole na Oxfordu? Rozhovor o studiích, českém školství, motivaci a síle správného přístupu.

Hrdinové Marťanských lodí mají společnou žízeň po životě, říká Martin Kyšperský

Film Marťanské lodě, natáčený v Brně a v Norsku, má premiéru 9. září, do kin vtrhne o týden později. Hlavních rolí se chopili Eliška Křenková a Martin Kyšperský, který v autobiografickém příběhu hraje sám sebe. S brněnským hudebníkem a hercem jsme si povídali nejen o filmu samotném, ale i o poslední desce kapely Květy, spolupráci s Lenkou Dusilovou a inspiraci v brněnských zákoutích.