Můžete vybírat z lokálních produktů a značek, které dnes ve velké míře pořídíte na internetu. Foto: Pura Vida
Nakupování jako forma zábavy se rozvinulo společně se střední třídou v Evropě, tedy v 17. a 18. století. Se zlepšením úrovně života rostla i touha pořizovat si věci pro potěšení. V 19. století otevřely první obchodní domy, v první polovině 20. století první nákupní centra a s rozvojem internetu začali lidé nakupovat z pohodlí domova.
Pandemie koronaviru v této oblasti přinesla intenzivní rozvoj a kdo dnes neprodává on-line, jako by nebyl. V (nedávné) minulosti byl on-line prodej výsadou velkých nadnárodních značek nebo obrovských internetových obchodů. Oproti tomu dnes můžete vybírat i z lokálních produktů a značek, protože už je ve velké míře pořídíte na internetu. Svým nákupem podporujete konkrétního člověka nebo skupinu lidí, kteří za produktem stojí. Napomáháte místnímu trhu a pořizujete věci s příběhem. Výhodou je kvalita, která je u lokálních značek mnohonásobně vyšší než u klasické konfekce vyprodukované v asijských zemích. Navíc si přidejte dobrý pocit, který budete mít, když si místo fast fashion koupíte kvalitní, udržitelnou věc ušitou v Česku. Brno má opravdu bohaté portfolio lokálních brandů a produktů, které tvoří šikovní a tvůrčí lidé „odvedle“. Od již zmíněných oděvů přes potřeby na jógu, kosmetiku, oleje, květiny a mnohé další. V rubrice nakupování s vámi budeme každý měsíc sdílet tipy na brněnské i české značky, o kterých byste rozhodně měli vědět.
KAM na nákupy (online)
Hůlkárna
Stovky stylových modelů vycházkových holí.
Panská 9, Brno
Knihkupectví Dlouhá punčocha
Dětské knihy pro malé i velké čtenáře
Jiráskova 2, Brno
Cult of the road
Značka pro ty, co fandí pohodovému životnímu stylu.
Pekařská 32, Brno
Barbora Olšanová
redaktorka KAM v Brně
Převzato z časopisu KAM v Brně → shop.pocketmedia.cz/predplatne