Celou kapitolu si můžete přečíst na www.mestohudby.cz. Foto: Motal, Brno

V kapitole nazvané #oheň poezie banjo z průvodce #Brno město hudby představuje hudební publicista Boris Klepal cestu brněnského folku. Úvod ke kapitole vám přinášíme na následujících řádcích.

„Je na západ cesta dlouhá, zbytečná a marná touha,“ zpívalo se v první z kovbojských písní, kterou vydalo nakladatelství R. A. Dvorského v roce 1939. To už byl fenomén trampingu tak silný, že pronikl do populární hudby a na dlouho se v ní zabydlel. Atmosféra amerického západu k nám ale přišla už s básníkem Josefem Václavem Sládkem. Kovbojská romantika a představy o svobodném životě v prérii pronikaly v průběhu času nejen do písní Karla Gotta, Heleny Vondráčkové a Waldemara Matušky, ale také do společenského života: jen málo zemí v Evropě má tak liberální pravidla pro přenocování nebo dokonce táboření v lese. V Brně si mladý člověk kdysi mohl vybrat, jestli bude „štatlař“ z diskoték, nebo „vandrák“, který jde každý pátek odpoledne nebo sobotu na nádraží a vydá se kam jede vlak dřív.

Hudební průvodce Brno – kapitola 10

#Brno město hudby UNESCO

Převzato z časopisu KAM v Brně shop.pocketmedia.cz/predplatne