V krátkém rozhovoru jsme se zeptali na pár otázek ředitele festivalu Concentus Moraviae Davida Dittricha.

Na jaké říjnové hudební události se těšíte?

Těším se na jakoukoliv dobrou hudbu, která se bude moci hrát. A mám-li vybrat, pak bych si rád zašel na zahájení Janáčkova Brna s Osudem v režii Roberta Carsena nebo na oslavy 80. narozenin Rozhlasového Big Bandu Gustava Broma s Danem Bártou na JazzFestu. Z říjnové nabíidky festivalu Concentus Moraviae určitě navštívím koncert Tiburtina Ensemble na zámku v Rájci-Jestřebí, Beáty Hlavenkové a její Sně v Kyjově a nenechám si ujít ani Magdalenu Koženou v Besedním domě – ve skvělé režii Ondřeje Havelky se pěvkyně představí hned v několika rolích, třeba jako Monteverdiho rytíř Tankréd nebo bojovnice Klorinda.

Čím lze podpořit brněnské hudebníky a pořadatele koncertů, kteří jsou kvůli aktuální situaci v nejistotě?

Všichni by především uvítali jasné informace o tom, co mohou očekávat v případě, že se situace bude vyvíjet tak či onak. Hlavně ne žádný další „kočkopes“. Pokud hudebníci a hudební organizátoři nebudou moci pracovat, tedy vystupovat a pořádat, tak budou od státu potřebovat podporu na nezbytné provozní náklady. Jinak se obávám, že po covidu bude oblast kultury tak oslabená, že bude trvat léta, než se dostane zpět na úroveň před pandemií.

Jak zní Brno?

Brno zní jako pestrý multižánrový hudební festival. Chvilku je plný Janáčka, pak fantasticky jamuje, tepe v klubech, muzicíruje v krůžcích a hlavně se u toho dobře baví. Poslední dobou zní velmi libozvučně, co bychom také mohli čekat jiného od Brna – města hudby UNESCO!

Převzato z časopisu KAM v Brně shop.pocketmedia.cz/predplatne