Z filmu Na krev, který mapuje tři roky divadelního souboru Cirk La Putyka. Foto: Jakub Jelen, Česká televize

Ačkoliv již v polovině května mohla otevřít všechna kina v Brně, včetně multikin, divákům se otevřela pouze kina klasická – Art, Lucerna a Scala. Multikina v Brně (Velký Špalíček) i za Brnem (Olympia) se rozhodla vyčkat, až bude možné divákům poskytnout zavedený standard.

Tedy vyčkávají nejen až padnou kapacitní omezení v sálech, ale také na očekávané blockbustery. Na první pohled v nabídce filmů zaujme jejich skromný počet – šestnáct titulů. Druhým překvapením pak je, že skoro polovina snímků je tuzemské výroby – celkem sedm filmů. Českým tvůrcům, výrobcům a distributorům se tak podařilo nepřímo poukázat na nezbytnost posílení podpory vlastní kultury, zvlášť když v rámci globálního trhu dojde k nečekanému výpadku. Oba české hrané filmy mají potenciál, protože jde o oddechové letní komedie pro všechny. První je Bourák „o věčném frajerovi“ od Ondřeje Trojana (Občanský průkaz) a v hlavní roli s Ivanem Trojanem. Publikum se též konečně dočká třetích Bobulí, na které se těší již od března. Stranou nezůstává ani česká dokumentaristika, která vyrukuje rovnou s pěti filmy. Dva nejslibnější české dokumenty měsíce mluví jedním dechem o umění, konfliktech a o síle rodinných vztahů. O válečném fotografovi, který přes focení nalézá vztah ke svému synovi, vypráví Můj otec Antonín Kratochvíl (r. A. Sedláčková). Časosběrný dokument Na krev během tří let nahlížel za fasádu divadelního souboru Cirk La Putyka a soustředil se na Rostislava Nováka a jeho bratra Víta. Také film je jen pot, krev a dřina. A důvodů, proč a nač vyrazit do kina, je i přes řadu omezení pořád dost.

 

Miloš Henkrich
redaktor KAM

Převzato z časopisu KAM v Brně shop.pocketmedia.cz/predplatne