Promítač Standa © Kino Art

Stanislav Vacl je hlavní promítač Kina Art. Pracuje v kině od roku 2008 a zažil na vlastní kůži přechod z filmového pásu na digitální kino. V kině je zodpovědný nejen za projekce filmů, ale také za filmové kopie, techniku a hromadu věcí, bez kterých by kino nefungovalo.

Co se nejvíc změnilo přechodem na digitální kino?

Práce s filmovou kopií se zjednodušila a vzrostla celková technická kvalita filmů. Už to není pás ale disk. Film tak není nutné převíjet, slepovat, kontrolovat a zakládat do promítačky. Disk většinou jen stačí zastrčit do serveru a nahrát. Distributoři navíc přecházejí na on-line systém, filmy se od nich rovnou stahují. Kino je teď více IT.

Jaký je rozdíl mezi digitální technikou, kterou má kino jako Art, a domácím kinem, co mají lidé doma?

Většina filmů je ve vysokém rozlišení 2K, případně 4K, většina jich má vícekanálový zvuk. Technicky je rozdíl v kompresi, používaných audio a video kodecích. Oproti BlueRay, HD-DVD, on-line streamu je několikanásobně větší datový tok, barevná hloubka, zvukové stopy nejsou komprimované vůbec. A je to vidět a slyšet. Větší dynamika zvuku, kvalitní ozvučení a kvalitní zesilovače schopné ozvučit velký sál. V dnešní době, kdy i doma můžete mít 2K nebo 4K projektor a kvalitní prostorový zvuk, se ten rozdíl může zdát z určitého pohledu malý, ale doma vám pořád chybí ta atmosféra kina a velkého plátna. Na velkém plátně prostě vypadá vše lépe.

Za odpovědi děkuje Milan Šimánek
www.kinoart.cz 

TIC BRNO

Převzato z časopisu KAM v Brně → shop.pocketmedia.cz/predplatne

Pohled shora aneb jak to vidí promítač

Stanislav Vacl je hlavní promítač Kina Art. Pracuje v kině od roku 2008 a zažil na vlastní kůži přechod z filmového pásu na digitální kino. V kině je zodpovědný nejen za projekce filmů, ale také za filmové kopie, techniku a hromadu věcí, bez kterých by kino nefungovalo.

Za filmem zve Miloš Henkrich

I v březnu zřejmě diváci a kina nebudou v jiném než platonickém kontaktu – přes internet on-line a na sociálních sítích. Oč důvěrnější vztah se utváří mezi publikem, monitorem a domácími audiovizuálními médii, o to víc stojí za pozornost. A protože je březen měsícem knihy, literatura se přímo nabízí být průvodcem na „dobrodružné výpravě za obrazovku“.

Na co se podívat v dubnu?

Zápas o osud lidstva, světa a vesmíru, ženy z londýnské periferie a očekávaní Oscaři. V tomto článku najdete filmové či seriálové tipy od redaktora KAM Miloše Henkricha.

Brno a Jihomoravský kraj jako bašta filmové tvorby

Za tři roky své existence podpořil Jihomoravský filmový nadační fond 60 projektů a stal se významnou institucí v audiovizuální tvorbě. Svou činností podporuje zajímavé tvůrce, místní profesionály a služby i ekonomiku kraje.

Na co se podívat v březnu?

Dochází vám nápady, na co se doma podívat? V tomto článku najdete tipy jak na novinky, tak i starší filmy od redaktora KAM Miloše Henkricha.