Scénář Marka Epsteina k filmu Šarlatán (r. Agnieszka Holland) si můžete také přečíst v knižní podobě. Do ní jej převedl Josef Klíma. Foto: CinemArt

I v březnu zřejmě diváci a kina nebudou v jiném než platonickém kontaktu – přes internet on-line a na sociálních sítích. Oč důvěrnější vztah se utváří mezi publikem, monitorem a domácími audiovizuálními médii, o to víc stojí za pozornost. A protože je březen měsícem knihy, literatura se přímo nabízí být průvodcem na „dobrodružné výpravě za obrazovku“.

Eseje a kratší práce Umberta Eca z let 1956–2015 zahrnuté do knihy O televizi určitě neunikly širší pozornosti. V regále by rozhodně neměl chybět český titul Co byla a co je televize, určený „pro malé i velké“, který vznikl v týmu Terezy Cz Dvořákové. Vyprávění o televizi navazuje na předchozí svazky – Jak vznikl film (2017) a Jak se dělá film (2019). Přehledně a jednoduše seznamuje s historií média a vysvětluje základní pojmy. Okrajovou zmínku si zaslouží manažerská příručka Pravidlo žádných pravidel (2020) o řízení Netflixu, kterou vydalo brněnské nakladatelství Jan Melvil Publishing.  Postoje spoluzakladatele Reeda Hastingse budou zřejmě noční můrou části tuzemských vedoucích pracovníků. Nás ostatní zamrzí, že v ní chybí srovnání americké globální firemní kultury s českým kreativním prostředím. Vše, co postrádá „Pravidlo“, v hutnosti, střídmosti a odborné náročnosti vynahrazuje výzkumná zpráva autorské dvojice Petar Mitrić a Petr Szczepanik Pomůže Netflix českému filmu? adresovaná Ministerstvu kultury a Státnímu fondu kinematografie. Práci, volně dostupnou v .pdf, ocení každý s komplexnějším zájmem o dynamický vývoj současné audiovize a lokálních trhů směrem k budoucnosti.

Miloš Henkrich
redaktor KAM v Brně

 

Převzato z časopisu KAM v Brně shop.pocketmedia.cz/predplatne

Pohled shora aneb jak to vidí promítač

Stanislav Vacl je hlavní promítač Kina Art. Pracuje v kině od roku 2008 a zažil na vlastní kůži přechod z filmového pásu na digitální kino. V kině je zodpovědný nejen za projekce filmů, ale také za filmové kopie, techniku a hromadu věcí, bez kterých by kino nefungovalo.

Za filmem zve Miloš Henkrich

I v březnu zřejmě diváci a kina nebudou v jiném než platonickém kontaktu – přes internet on-line a na sociálních sítích. Oč důvěrnější vztah se utváří mezi publikem, monitorem a domácími audiovizuálními médii, o to víc stojí za pozornost. A protože je březen měsícem knihy, literatura se přímo nabízí být průvodcem na „dobrodružné výpravě za obrazovku“.

Na co se podívat v dubnu?

Zápas o osud lidstva, světa a vesmíru, ženy z londýnské periferie a očekávaní Oscaři. V tomto článku najdete filmové či seriálové tipy od redaktora KAM Miloše Henkricha.

Brno a Jihomoravský kraj jako bašta filmové tvorby

Za tři roky své existence podpořil Jihomoravský filmový nadační fond 60 projektů a stal se významnou institucí v audiovizuální tvorbě. Svou činností podporuje zajímavé tvůrce, místní profesionály a služby i ekonomiku kraje.

Na co se podívat v březnu?

Dochází vám nápady, na co se doma podívat? V tomto článku najdete tipy jak na novinky, tak i starší filmy od redaktora KAM Miloše Henkricha.