Jana Janulíková. Foto: Roman Franc

TIC BRNO 2015–2020

Přelom roku je obdobím rekapitulace a hodnocení. Pro nás v TICu navíc nekončí jen prazvláštní rok 2020, ale rekapitulujeme hned pět let. Pět let, které má za sebou ve funkci ředitelka Jana Janulíková. Za těch pět let jsme nad rámec základu, kterým je poskytování informací a servisu konzumentům města, realizovali široké portfolio činností a projektů, jež směřují k naplnění dlouhodobé vize: Brno. Město, ve kterém je příjemné žít i (po)být. To vše v souladu s platnými strategiemi obsaženými v základních dokumentech. Na co jsme za těch posledních pět let hrdí? Je toho spousta, na následujících řádcích se s vámi podělíme alespoň o to opravdu zásadní.

KAM a GOtoBRNO – silná dvojka 

Vzpomínáte na starý KAM? Na tenký sešit DL formátu, který se dostal sotva k tisícovce platících čtenářů? Dnes tu máme nejsilnější brněnský kulturní magazín s nákladem 30 000 kusů, který je tu pro vás každý měsíc v široké distribuční síti. Podobnou revolucí prošel také turistický portál GOtoBRNO.cz, který je oficiálním on-line městským průvodcem. Je funkční, přehledný, aktuální, ověnčený mnoha oceněními, nicméně hlavním potvrzením jeho kvality je pro nás nárůst návštěvnosti o 100 %. Ruku v ruce s „gotem“, jak mu intimně říkáme, šel také rozvoj komunikace na sociálních sítích, které spravuje TIC BRNO, a také aktivní spolupráce s novináři. O Brně si nyní přečtete nejen na stránkách českých periodik, ale jeho přitažlivosti si všímají i média světová v čele s The New York Times.

Brněnské suvenýry jsou pojem

Pracovali jsme usilovně, abychom vás přesvědčili, že turistická „íčka“ a „suvoše“ nemusí být nuda. Otevřeli jsme krásné designové infocentrum a obchod TO JE BRNO na Panenské ulici, citlivě zrevitalizovali tradiční infocentrum na Staré radnici pod krokodýlem, provozujeme společné infocentrum s jižní Moravou na brněnském letišti a v neposlední řadě stylová pop-up „íčka“ nově v čele se stylovým elektromobilem, který bude brázdit republiku a propagovat Brno na festivalech (už aby to bylo!). Baví vás objevovat Brno? Potom jste určitě vybaveni našimi destinačními tiskovinami, které představují zajímavé brněnské fenomény. Autentický přístup k městu, individualismus a sebereflexe se nejvíce promítá do našich publikací, ať už jde o kultovní řadu autentických průvodců TO JE BRNO, nebo o publikace určené dětem včetně komiksů. A naše brněnské dárky musíte mít! Různé kolekce, předměty od designérů i místních umělců koupíte v našem obchodě na Panenské nebo na e-shopu www.darkyzbrna.cz.

Turistické hity na povrchu i v podzemí

V létě 2020 se nám podařilo zpřístupnit vodojem na Žlutém kopci, který rozšířil nabídku Brněnského podzemí. Vodojem se stal absolutním hitem a získal titul Turistická novinka roku. A chystáme další novinky, můžete se těšit třeba na novou multimediální expozici v Mincmistrovském sklepě nebo vás  vezmeme do bývalého protiatomového krytu Denis pod Petrovem. Mezi nejnavštěvovanější turistické cíle patří věž Staré radnice, ve které jsme instalovali novou expozici o staviteli Antonu Pilgramovi. Nový život jsme také pomohli vdechnout bývalé káznici na Cejlu, nejen díky prohlídkám, ale především projektem Káznice žije a na něj navazujícím studiem Káznice LIVE.

Budujeme značku BRNO

Filmová kancelář Brno, Janáčkovo Brno, Kancelář pro členství Brna v síti kreativních měst UNESCO, Gourmet Brno, Osmdesátky v Brně, Brno INdustrial… Dlouhodobé aktivity, projekty, eventy, různé oblasti, rozdílné segmenty a cílové skupiny a jeden společný cíl – prezentovat Brno prostřednictvím jeho silných témat, ambiciozně, ale autenticky. Právě díky nim si město jeho obyvatelé ještě více zamilují a potenciální návštěvníky zaujme i daleko za hranicemi republiky. Tyto projekty navíc Brnu nepřináší jen nehynoucí slávu, ale také významné obchodní a ekonomické příležitosti. 

Nejstylovější městské centrum

Živé centrum dnes v Brně není klišé, ale norma. TIC BRNO pomohl na svět a pořadatelsky i partnersky se podílí na řadě festivalů, díky nimž Brno (nejen v létě) žije. Open House Brno, festival UPROSTŘED, Mendel festival, Maraton hudby Brno, Den Brna, Brněnská 16 a ten největší, který máme právě za sebou, tentokrát v nutně alternativní podobě – Brněnské Vánoce. Na nich je pětiletý posun estetického i obsahového vnímání živého centra snad nejviditelnější.

Jedeme dál!

Pět let práce, která se do těchto řádků zdaleka nevešla celá. Třeba rekonstrukce Kina Art či úspěch turistické karty BRNOPAS by si zasloužily vlastní články. A my nekončíme a vizi Brna jako města, ve kterém je příjemné žít i (po)být, chceme naplňovat dál. Nejvíc rádi jsme totiž za vztahy a spolupráce, jež se nám podařilo společně vybudovat. Bez partnerů na úrovni města, zřizované i nezřizované kulturní scény, místních podnikatelů a kreativců a hlavně lidí, kteří městem žijí, tedy jeho obyvatel, bychom tyhle řádky nenapsali. 

Takže DĚKUJEME!

S láskou váš TIC BRNO

Převzato z časopisu KAM v Brně → shop.pocketmedia.cz/predplatne