Jak se v posledních měsících proměnila práce Ireny Kobosilové z distribuční společnosti CinemArt? A jak mohou lidé pomoci distributorům a kinům? Čtěte v krátkém rozhovoru.

Jak se v posledních měsících proměnila vaše práce?

Velmi výrazně. Obvyklou náplní mé práce je starat se o propagaci našich filmů během jejich uvedení v kinech a o akvizici nových titulů, což je činnost spojená především s účastí na filmových trzích, které probíhají paralelně s filmovými festivaly. Nyní se filmy prodávají přes Zoom na on-line trzích, kina jsou po většinu roku zavřená, natáčení nových filmů se podle aktuální epidemiologické situace rozjíždějí a zase zastavují… Nic jiného, než se nové situaci přizpůsobit, nám ale, stejně jako všem ostatním, nezbývá.

Čím mohou lidé v probíhající krizi pomoci distributorům a kinům?

Objevují se nejrůznější projekty, s jejichž pomocí se kina i distributoři snaží být s filmovými fanoušky i nadále v kontaktu. My nyní například chystáme uvedení filmu Šarlatán v živých přenosech na webu FilmNazivo.cz, aby ho mohli zhlédnout i ti, kdo to v srpnu a září v kinech nestihli. Na témže webu diváci najdou i spoustu dalšího zajímavého obsahu – úspěšná divadelní představení zpracovaná novým, filmovým přístupem, nejrůznější show oblíbených souborů, jako jsou např. LaPutyka aj. Kdo chce, tak si kulturu i v téhle komplikované době najde.

Který film vás v tomto roce příjemně překvapil?

Šarlatán i Bábovky jsou filmy, které jsme stihli během tohoto léta uvést do kin, a oba příjemně překvapily tím, jak i za nastalé situace u diváků bodovaly. Bábovky se v kinech moc neohřály a věřím, že se tam v dohledné době zase vrátí, Šarlatán bude Česko reprezentovat v boji o Oscary. Z obou těchto filmů mám opravdu velkou radost.

Převzato z časopisu KAM v Brně shop.pocketmedia.cz/predplatne